copyright

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Informacinė sistema ir turgavietėse prekiaujantiems asmenims

Nuo kitų metų turgavietėse parduodamos produkcijos ir pajamų apskaitą planuojama tvarkyti modernioje informacinėje sistemoje. 

Kodėl reikia kažką keisti?

Prekybos turgavietėse ir prekyvietėse sektoriuje padėtis negerėja. VMI duomenimis, apie 34 proc. turgavietėse gaunamų pajamų vertinamos kaip šešėlinės. Būtent fiziniai asmenys, prekiaujantys turguose, nuslepia didžiąją dalį pajamų – 2016–2018 m. suskaičiuota nuo 3,7 mln. iki 5,5 mln. eurų.

Pažeidimų randama beveik kas antro turgaus prekiautojo apskaitoje. Didžioji dalis pažeidimų susiję su neišduotais elektroninių kasos aparatų kvitais, prekyba be verslo liudijimų, neįregistruota individualia veikla, prekių įgijimo patvirtinančių dokumentų neturėjimu ar pinigų sumos neatitikimu kasose.

Prekiautojai neretai nesilaiko ir bendrų prekybos vietų higienos, produktų atsekamumo, ženklinimo, tinkamumo vartoti terminų bei kokybės reikalavimų.

Įdiegus elektroninę sistemą, administracinė našta prekiautojams kiekvienais metai sumažėtų apie 440  tūkst. eurų.

Kas pasikeis?

Iki šiol pagrindinė priemonė kovojant su šešėliu prekyvietėse ir turgavietėse buvo fiziniai patikrinimai. Toks kontrolės principas veikia iš dalies, yra neveiksmingas ir nemodernus.

Dabar prekiautojai kiekvieną mėnesį pildo popierinius žurnalus, tačiau nuo kitų metų visa reikalinga dokumentacija bus tvarkoma tik elektroniniu būdu. Tai gerokai palengvins prekiautojams parduodamos produkcijos ir pajamų apskaitos tvarkymą, o kontroliuojančioms institucijoms tai būtų nuotolinis įrankis, leidžiantis analizuoti prekiautojų ir turgaviečių administracijų pateikiamus duomenis ir jų neatitikimus tam tikroje elektroninėje sistemoje.

Kontroliuojančių institucijų darbuotojams nebereikės prekiautojų tikrinti „aklai“, nes informacinė sistema parodys duomenų neatitikimus ar netikslumus skaičiuojant mokesčius, taip pat poreikį šiuos duomenis tikslinti su prekiautoju arba atlikti patikrinimą vietoje. Taip priežiūros institucijų darbas būtų orientuotas tik į rizikingus mokesčių mokėtojus.

Tai reiškia didesnę prekiautojų ir turgaviečių administracijų atsakomybę ir mokestinę drausmę, geresnę vartotojų teisių apsaugą – perkamų prekių kilmės bei kokybės atsekamumą ir mažėjantį neapskaitytos ekonomikos turgavietėse mastą.

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-08-14