BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Strateginio valdymo pertvarka

Viename pagrindinių strateginių dokumentų – valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ – Lietuvos vizijoje numatytas pokytis yra kompetentinga ir priimanti kryptingus strateginius sprendimus valdžia. Strategijos VII skyriuje „Sumanus valdymas“ yra nurodoma, kokias norima matyti valdžios institucijas. Jos turi gebėti veikti strategiškai ir kryptingai, pagrindinį dėmesį sutelkdamos į svarbiausius prioritetus. Institucijoms turi rūpėti, kas yra sukuriama už pinigus, todėl viešasis valdymas turi būti neatsiejamas nuo veiklos efektyvumo ir sprendimai įgyvendinami kuo mažesnėmis sąnaudomis.

Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įvade teigiama, kad „Darnus valstybės valdymas reikalauja išrinktų tautos atstovų – politikų ir valstybės tarnautojų – atskaitomybės už veiklos rezultatus visuomenei, visų valstybės valdymo grandžių priimamų sprendimų skaidrumo ir atvirumo, valstybės subsidiarumo ir piliečių solidarumo“. Programoje antrajame skirsnyje „Strateginė lyderystė ir kompetencija valstybės valdyme“ aiškiai išreikštas siekis nuosekliai tobulinti strateginio planavimo, programinio biudžeto, audito ir atskaitomybės sistemą iš valstybės ir savivaldybių įstaigų ir reikalauti atlikti veiklos rezultatų stebėseną ir vertinimus, kas padės pasiekti suefektyvinti viešąjį valdymą ir sumažinti jo kainą.

2020 m. birželį Seimas priėmė Strateginio valdymo įstatymą, kuris įsigalioja 2021 m. sausio 1 d. Įstatymu įtvirtinamas naujas planavimo dokumentų sistemos modelis, kuris padės integruoti nacionalinio, teritorinio, regioninio ir vietos savivaldos planavimo procesus, išgryninti planavimo dokumentų tarpusavio sąsajas ir įtaką lėšų planavimui, įtvirtina strateginio valdymo sistemos dalyvius, jų teises ir pareigas, taip pat nustatyto strateginio valdymo valdysenos nuostatas. Taip bus sumažintas planavimo dokumentų ir juose nustatomų strateginių tikslų ir vertinimo kriterijų (rodiklių) skaičius, sukurta efektyvesnę planavimo ir stebėsenos sistema, taip pat sustiprintos strateginio valdymo ir valstybės biudžeto sudarymo sistemų sąsajos.

Daugiau apie strateginio valdymo pertvarkos procesą rasite čia.

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-09-16