BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Investicijoms į mokslinius tyrimus – pelno mokesčio lengvatos

Data

2007 12 12

Įvertinimas
0
Siekdama užtikrinti Lietuvos ekonomikos augimą ir sustiprinti aukštą pridėtinę vertę kuriančias pramonės šakas, šiandien Vyriausybė pritarė Pelno mokesčio įstatymo pakeitimams dėl šio mokesčio lengvatų investicijoms į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą (MTEP). Įstatymo projektas teikiamas Seimui.
Nuostatos dėl pelno mokesčio lengvatos investicijoms į MTEP yra orientuotos į įmones, kurios savo veikloje pačios kuria naujoves. Esama padėtis MTEP srityje, nuo kurios labai priklauso pažanga ir vystymosi sparta ateityje, kelia susirūpinimą. Lietuvos verslo išlaidų dalis 2003-2004 m. visose išlaidose MTEP buvo mažiausia tarp visų Europos Sąjungos šalių. Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje išlaidų MTEP santykis su BVP sudarė: 2003 m. – 0,67 proc. (verslo lėšų santykis – 0,12 proc., kitos – valstybės biudžeto lėšos), 2004 m. – 0,76 proc. (verslo lėšų santykis – 0,28 proc.), 2005 m. – 0,76 proc. Taigi, specialios mokestinės paskatos įmonių investicijoms į MTEP yra labai reikalingos, kad verslas būtų suinteresuotas šias investicijas plėtoti.
Įstatymo projekte siūloma taikyti lengvatas visai investicijų apimčiai, o ne jų prieaugiui, t.y. jei tarkim įmonė vienais metais į MTEP investuos 100 tūkst. litų, o kitais – 200 tūkst. litų, tai mokesčių lengvatos ir bus atitinkamai taikomos šioms sumoms. Tokio pobūdžio paskatos rekomenduojamos valstybei, kuri nori pasiekti gerų bendrų verslo investicijų į MTEP augimo rodiklių, be to, šis metodas lengviau administruojamas. Šias lengvatas siūloma įgyvendinti tarptautinėje praktikoje pripažintais būdais: leisti tris kartus iš pajamų atskaityti įmonių sąnaudas, išskyrus ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos sąnaudas, patirtas atliekant MTEP. Tai būtų papildoma paskata, nes įprastai sąnaudos atskaitomos tik vieną kartą. Taip pat leisti nurašyti į sąnaudas MTEP veikloje naudojamo ilgalaikio turto įsigijimo kainą per du metus (dabar ši kaina į sąnaudas perkeliama per 3-8 metus). Siekiant ambicingų investicijų rodiklių, šias nuostatas rekomenduojama taikyti visų rūšių investicijoms į MTEP, neskirstant pagal įmonių tipą ar investicijų sritį.
Pasaulinė praktika pripažįsta, jog mokesčių lengvatos daro teigiamą poveikį šiai veiklai, ypač proceso pradžioje, kai verslo investicijose į MTEP siekiama esminio persilaužimo. Be to, mokestinė lengvata yra reali paskata apskaitoje tiksliai fiksuoti ir išskirti veiklą, susijusią su MTEP. Įsidėmėtina, kad ne visos net itin aukštus investicijų rodiklius demonstruojančios valstybės (pavyzdžiui, Suomija) taiko specialias mokestinių paskatų schemas. Lietuva šiuo atveju įsijungtų į gretas šalių, kurios investicijoms į MTEP sudaro išskirtines sąlygas.
Pasiūlymus dėl galimybės taikyti pelno mokesčio lengvatas šioms Lietuvai svarbioms investicijoms parengė Finansų ministerijos sudaryta darbo grupė iš Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos bei Švietimo ir mokslo ministerijos, o taip pat Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos mokslininkų sąjungos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos ir Investuotojų forumo atstovų.

2007-12-12