BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Siekiama perskirstyti žemėtvarkos funkcijas tarp apskričių ir savivaldybių

Data

2007 12 05

Įvertinimas
0
Vyriausybė pritarė Žemės įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo, Žemės reformos įstatymo 16, 19 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo ir Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektams.
Įstatymų projektais siekiama perskirstyti žemėtvarkos funkcijas tarp savivaldybių ir apskričių viršininkų, savivaldybių institucijoms priskiriant žemės reformos įgyvendinimo (žemės reformos darbų finansavimo, žemės reformos darbų užsakovo) funkcijas, žemės konsolidacijos projektų rengimo organizavimo, pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties keitimo ir savivaldybės teritorijos ar jos dalies žemėtvarkos planavimo dokumentų, išskyrus žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektų, rengimo organizavimo, tvirtinimo ir įgyvendinimo funkcijas.

Vyriausybė taip pat pritarė Vietos savivaldos ir Apskrities valdymo įstatymų pakeitimo nuostatų projektams. Pagal šiuos projektus apskričių viršininkams siūloma palikti regioninių žemėtvarkos dokumentų rengimo organizavimo, tvirtinimo ir įgyvendinimo funkciją, žemėtvarkos, geodezijos, topografijos, kartografijos ir geoinformatikos darbų valstybinę priežiūros ir kontrolės vykdymo funkciją, taip pat sprendimų, susijusių su nuosavybės teises į žemę, mišką ir vandens telkinius atkūrimu, perdavimu neatlygintinai naudotis arba išnuomoti valstybinę žemę (išskyrus žemę, kuri perduota patikėjimo teise savivaldybėms arba kurią turi teisę išnuomoti ir perduoti neatlyginamai naudotis kiti įstatymų nustatyti valstybinės žemės patikėtiniai) priėmimo funkciją. Savivaldybėms siūloma perduoti atsakomybę, funkcijas ir išteklius, susijusius su žemės reformos darbų finansavimo ir žemės reformos darbų užsakovo funkcijų vykdymu, pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties keitimu ir savivaldybės teritorijos ar jos dalies žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo organizavimu, tvirtinimu ir įgyvendinimu, išskyrus atvejus, kai kiti įstatymai nustato kitaip.
Minėtuose įstatymuose įteisinus šias nuostatas, būtų patobulintas valstybės valdymas, atskirtos skirtingų valdymo lygių viešojo administravimo subjektų žemėtvarkos funkcijos, padalyti įgaliojimai ir nustatyti optimalūs ryšiai tarp jų. Kai kurių žemėtvarkos funkcijų perdavimas savivaldybėms nulemtų efektyvesnį tų funkcijų atlikimą ir greitesnį problemų sprendimą.
Žemėtvarkos funkcijų perskirstymas tarp savivaldybių ir apskričių viršininkų administracijų numatytas baigus atkurti nuosavybės teises į žemę. Įvertinus tai, kad nuosavybės teisių į žemę atkūrimas visoje Lietuvoje iki 2008 m. sausio 1 d. nebus užbaigtas, žemėtvarkos funkcijų perskirstymą siūloma numatyti nuo 2009 metų sausio 1 d.

2007-12-05