BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Tobulinamas Lygių galimybių įstatymas

Data

2007 12 05

Įvertinimas
0
Ministrų kabinetas pritarė Lygių galimybių įstatymo pakeitimo įstatymo projektui ir teiks jį Seimui.
Projektu siekiama perkelti į Lietuvos teisės sistemą Rasinės lygybės direktyvos (dėl vienodo požiūrio nepriklausomai nuo rasės arba etninės priklausomybės) bei Užimtumo lygybės direktyvos (dėl vienodo požiūrio užimtumo ir profesinėje srityje) nuostatas.
Projekte numatoma patikslinti Lygių galimybių įstatymą, įtvirtinant konkretų draudimą diskriminuoti, taikomą narystės ar dalyvavimo asociacijų bei kitų darbuotojų ar darbdavių organizacijų, kurių nariai yra atitinkamo amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės grupės, religijos, įsitikinimų ar tikėjimo asmenys, veikloje atžvilgiu.
Taip pat siūloma papildyti diskriminacijos pagrindų sąrašą, įtvirtinant draudimą diskriminuoti asmenis tikėjimo pagrindu.
Įstatymu bus įtvirtintos direktyvų nuostatos dėl įrodinėjimo pareigos diskriminacijos bylose perkėlimo atsakovui. Teismuose ar kitose institucijose nagrinėjant asmenų skundus dėl diskriminacijos, būtent skundžiamas asmuo turėtų įrodinėti, jog jis neatliko diskriminavimo ar priekabiavimo veiksmo. Nukentėjusiajam užtektų nurodyti aplinkybes, suteikiančias pagrindą manyti, kad su juo buvo elgiamasi diskriminuojamai. Be to, siūloma numatyti, kad asmuo, patyręs diskriminaciją, turėtų teisę reikalauti iš kaltų asmenų atlyginti turtinę ir neturtinę žalą įstatymų nustatyta tvarka.
Siekiant veiksmingesnio nukentėjusių nuo diskriminacijos asmenų atstovavimo ir efektyvesnės gynybos teismo ar administracinėse procedūrose, siūloma asociacijoms, profesinėms sąjungoms bei kitoms darbuotojų ar darbdavių organizacijoms suteikti teisę pareikšti ieškinį viešajam interesui ginti diskriminacijos dėl amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ar etninės priklausomybės, religijos ar tikėjimo bylose.
Projekte numatytos ir įstatymo nuostatų taikymo išimtys. Taip numatoma užtikrinti religinių bendruomenių teisę veikti, vadovaujantis savo moralinėmis bei etninėmis nuostatomis. Remiantis Konstitucija, bažnyčios bei religinės organizacijos laisvai tvarkosi pagal savo kanonus ir statutus.

2007-12-05