Projektas „Viešosios ir administracinės paslaugos“
Projektu įgyvendintas Aštuonioliktosios Vyriausybės programos IX prioritetas „Visuomenės poreikius atitinkantis viešasis sektorius“.
Projekto tikslas – sukurti ir palaikyti viešojo sektoriaus paslaugų kokybės ir atitikties jai vertinimo sistemą, užtikrinančią nuoseklų paslaugų kokybės vertinimo, tobulinimo ir prieinamumo didinimą.
Projektą įgyvendino – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.
Įgyvendinimo terminas – 2021-04-01 – 2024-10-22.
Biudžetas – 93,7 tūkst. eurų.
Projekto statusas – baigtas.
Projekto rezultatai:
- Atlikta viešųjų ir administracinių paslaugų inventorizacija. Nustatyta administracinių ir viešųjų paslaugų apimtis.
- Sukurtas paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę mechanizmas.
- Sukurta PASIS ir VIISP (Elektroniniai valdžios vartai) integracija bei užtikrintas jų sąveikumas.
- Patvirtintos rekomendacijos viešųjų paslaugų teikimą administruojantiems viešojo administravimo subjektams didesniam nevyriausybinio sektoriaus įtraukimui į viešųjų paslaugų teikimą (Rezultatas pasiektas iš dalies).
- Sukurtos priemonės, kurios leidžia valstybės lygiu susisteminti ir standartizuoti duomenis apie paslaugų kokybę ir prieinamumą (Rezultatas pasiektas iš dalies).
Projekto nauda (projekto naudų stebėsena vykdoma iki 2025 m. pabaigos):
- Daugiau administracinių ir viešųjų paslaugų teikiama elektroniniu būdu, pagerėjęs paslaugų prieinamumas.
- Nevyriausybinis sektorius teiks daugiau viešųjų paslaugų, kurių teikimą administruoja savivaldybės.
- Padidėjęs administracinių paslaugų ir asmenų aptarnavimo efektyvumas, vartotojų pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis.
Pasiekus dalinių planuotų rezultatų, 2024 m. gruodžio 6 d. Strateginių projektų portfelio komisijos posėdyje patvirtintas projekto užbaigimas.
Vykdant poprojektinę veiklą bus:
- parengtos metodinės priemonės, padėsiančios į paslaugų teikimą įtraukti daugiau potencialių paslaugos teikėjų, įskaitant nevyriausybines organizacijas,
- parengtos ir patvirtintos rekomendacijos (gairės) administracinių ir viešųjų paslaugų kokybės, šių paslaugų prieinamumo užtikrinimo standartui parengti,
- išanalizuota administracinių paslaugų įkainojimo problematika, numatytos šių paslaugų vertės (kainos) nustatymo tobulinimo kryptys bei apskaičiavimo algoritmai,
- išanalizuota viešųjų paslaugų įkainojimo problematika, numatytos šių paslaugų vertės (kainos) nustatymo tobulinimo kryptys ir apskaičiavimo algoritmai.